środa, 11 maja 2016

kurs na kwiaty z papieru czerpanego



Witajcie!

Dziś odpoczywam od kartkowania, ale w zamian za to tworzę zwyklaczki :)
Zwyklaczki czyli małe, zwykłe kwiatuszki, które baaardzo lubię :)

Z tej okazji przygotowałam krótki i bardzo prosty kurs. Do dzieła :)

Potrzebne nam będą :

wykrojnik - u mnie Marianne Design COL1323
tusz lub kredki akwarelowe do barwienia
woda ( u mnie w atomizerze, ale równie dobrze może to być miseczka z wodą )
narzędzia kulkowe do modelowania oraz podkładka ( może to być również podkładka pod myszkę )



Pierwszy krok to oczywiście wycinanie płatków. 
Ja zrobiłam to przy użyciu maszynki oraz wspomnianych wykrojników, jednak równie dobrze można wyciąć płatki odręcznie nie martwiąc się tym, że mogą być nierówne - w efekcie końcowym i tak nie będzie to widoczne :) 
Najczęściej do robienia kwiatów wybieram papier czerpany - wiem, że dziewczyny stosują też inne papiery np Canson. Ja po prostu najbardziej lubię pracować z papierem czerpanym, wg mnie jest najlepszy w obróbce.



Drugim krokiem, kiedy płatki są już wycięte, jest barwienie.
I tutaj także metod i sposobów jest wiele :) . W dzisiejszym kursie uzyję jednak kredek akwarelowych ( tusze i mgiełki zostawimy na póżniej ).
Nie chcę aby zwyklaczki były intensywnie zabarwione, dlatego koloruje je w sposób pokazany poniżej, zaznaczając tylko środki oraz minimalnie płatki.



a następnie obficie spryskuje wodą 


i zawijam 


tak zwinięte pozostawiamy by podeschły, możemy także uzyć nagrzewnicy ( lub suszarki do włosów ) jeśli zalezy nam na krótszym czasie oczekiwania :) 

Kiedy kwiaty podeschną ( ja lubię modelować je kiedy są lekko wilgotne ), delikatnie je rozwijamy i przystępujemy do modelowania za pomocą dłutek kulkowych.

Modelowanie rozpoczynamy od spodniej strony kwiatka - lekko ugniatając dookoła końcówki płatków.


efekt powinien być mniej więcej taki :


następny odwracamy kwiatek i dociskamy jego środek 


powstaje coś takiego : 


 cały proces powtarzamy na pozostałych kwiatach



następnie pozostaje nam dodanie pręcików. 
Aby łatwo je włożyć możemy narzędziem do dziurkowania zrobić dziurki w kwiatach, możemy też delikatnie odciąć powstały koniec od strony zewnętrznej kwiatka i następnie włożyć pręciki dobrze je zaklejając.


gotowe :)

mam nadzieję, że kurs się przyda albo zainspiruje do czegoś nowego.

A już niebawem pokażę Wam moje zwyklaczki na pracy, bo pomysł juz się rodzi :) 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz